Koninklijke Fanfare Kempenbloei Achel

Over de juiste stichtingsdatum van KF Kempenbloei Achel bestaat enige twijfel: er zijn verschillende bronnen met ieder een eigen verhaal i.v.m. het ontstaan van onze vereniging,

Wat wèl met zekerheid gezegd kan worden, is dat meester Hendrik Sak mee aan de wieg stond van onze vereniging, die toen nog "Bloei der Kempen" heette.

Als officiële startdatum werd 1862 vastgesteld, dus we kunnen wel stellen dat wij één van de oudste verenigingen van ons dorp zijn.

De oudste vlag van Kempenbloei dateert van 1887: daar werd niet "Bloei der Kempen" op vermeld maar wel "Kempenbloei", wellicht om enkele dure gouden letters uit te sparen.  Vanaf dan werd de naam "Kempenbloei" een feit, en dat is het nog steeds.

Onze vereniging kent vele geledingen: de fanfare, drumband, jeugdfanfare, jeugddrumband en majoretten.  Uiteraard kunnen een bestuur en vriendenkring niet ontbreken.

U kan ons regelmatig in het dorpsbeeld terugvinden: krokusconcert (jeugd), lenteconcert, Sint-Antoniusprocessie, dorpsfeest, deelname aan diverse wedstrijden, diverse optredens in Achel en elders, kerst in het dorp....

Gelegenheid genoeg om ons aan te spreken wanneer je interesse of vragen hebt in/over onze vereniging.

Pastoor Bungenerslaan 4 , 3930 Achel
Tel.