Sterrenkundevereniging Noorderkroon Achel

Welkom bij sterrenkundevereniging Noorderkroon Achel. Binnen onze vereniging streven we ernaar om sterrenkunde toegankelijk te maken voor de bevolking van Hamont-Achel en omgeving. We komen twee keer per maand samen. Iedere eerste vrijdag van de maand organiseren we een thema-avond in het Michielshof te Achel. Onderwerpen uit de ruimtevaart en astronomie worden op een toegankelijke manier besproken. Iedere derde vrijdag houden we een kijkavond vanuit onze sterrenwacht aan Domein De Bever, als het weer het toelaat natuurlijk. Beide avonden zijn gratis toegankelijk. Kom zeker eens langs! Verder geeft onze vereniging maandelijks een infoblaadje uit, telkens boordevol interessante artikels. Ten slotte zijn er verschillende extra activiteiten zoals de zonnekijkdag en een jaarlijkse uitstap.

Onze vereniging bestaat sinds 1978 en maakt deel uit van de koepelorganisatie Vereniging Voor Sterrenkunde (VVS).

Beverbekerdijk 50 , 3930 Hamont-Achel
info@noorderkroon-achel.be