Wandelclub De Grevenbroekers vzw

Onze naam is afgeleid van Grevenbroek, een middeleeuwse heerlijkheid in het noorden van Limburg. Deze omvatte de plaatsen Hamont, Achel en Sint-Huibrechts-Lille.

In december 1979 nam de gemeente Hamont-Achel het initiatief om geïnteresseerde wandelaars uit te nodigen. Daaruit ontstond eind januari 1980 de wandelsportvereniging De Grevenbroekers.

Momenteel zijn we uitgegroeid tot een dynamische en actieve vriendenclub met meer dan 200 leden.

De grote voordelen van een wandelclub zijn het sociale contact en het gemak van alle voorzieningen die bij een georganiseerde wandeling horen. Bovendien kan je, zonder vooraf veel te plannen, de mooiste plekjes van de regio of het land verkennen. En je bent altijd en overal verzekerd tijdens het wandelen, ook al ga je individueel ergens wandelen, zelfs in het buitenland.

Bovendien blijft het bij ons niet bij wandelen alleen: jaarlijks organiseren we een vijftiental activiteiten. Hieronder zijn  vier door ons georganiseerde wandelingen in Hamont-Achel zelf, maar verder ook vijf busreizen naar andere wandelingen in het land,  een jaarlijkse uitstap, een wandelweekend, een fietstocht met BBQ, een jaarfeest, een nieuwjaarswandeling en een medewerkersfeest.

Wil je nog wat meer informatie, heb je nog vragen of wens je lid te worden, kijk dan eens op onze website https://www.degrevenbroekers.be/

Sociale media

Teutenstraat 29 , 3930 Hamont-Achel